Domov Izpostavljeno Direktna v Jalovcu

Direktna v Jalovcu

objavil Urban Bolta
830 views

Z alpinističnim inštruktorjem Borisom Sedejem sva opravila ponovitev redko plezane Direktne smeri v Jalovcu (V, 200 + 170m).

Smer je prvi preplezal Joža Čop s soplezalcema sredi tridesetih let prejšnjega stoletja, o njej pa ni znanega veliko. Edina dostopna literatura sta bila vrisa (in kratek opis) iz Primorskih sten in pa vodnička Plezalni vzponi – Vzhodne Julijske Alpe (1970), ki pa se med seboj rahlo razlikujeta, tako da je bila izbira ture vsekakor zanimiva.

Prvi del smeri je skupen s Hornovo, najlažjo smerjo v vzhodni steni Jalovca. Pred Hornovim kaminom (III+) se naveževa in že kmalu sva na Kegljišču, prostrani terasi sredi stene, od koder Direktna smer štarta svojo pot. Ponavadi prvi plezalci sledijo najlažjim prehodom v steni, kar je bil najin glavni orientir pri iskanju linije.

Stena se nad Kegljiščem postavi močno pokonci, stil plezanja spominja na Kogel, sistem razčlemb navkljub strmini ponuja plezanje relativno zmernih težav okoli pete stopnje, ki te po slabih 200 metrih pripeljejo na Streho Jalovca. Skala je na nekaterih težjih mestih dobra, strmejše odstavke pa mestoma prekinjajo police s kamnino dvomljive kvalitete, ki lahko poskrbi za neprijetne izstrelke v globino.
V smeri je bilo cca 6 starih klinov in preperela lesena zagozda, zdaj se kitijo še trije novi klini, sicer pa je skala godna srednje velikih in velikih frendov. Na vrhu mi je Boris segel v roko in mi čestital za vzpon, s katerim sem pridobil naziv alpinista.

Hvala tudi Lani, ki je s kolesoma prišla nasproti do Doma pri Tamarju in mi s tem prihranila kar nekaj moči. 🙂

Podrobnejši opis smeri od skrajnega levega vrha Kegljišča naprej:

1 R (V-, 40m): Sidrišče je na dveh obstoječih klinih, od koder krene Hornova levo po sistemu polic. Rahlo levo čez strme pragove v neizrazito zajedo z dobrimi oprijemi. Vstop iz poličke v zajedo je težaven, težavnost pa z vsakim pridobljenim metrom popušča, sledi prečenje naslednje police v desno in siten prestop v žlambor.
2 R (V, 35m): Čez previs in še nekaj metrov naprej, izbereš desno zajedo, previsu proti vrhu zajede pa pobegneš desno v plato, ki te po nekaj metrih privede na izrazito polico,od koder se v desno odcepi Varianta Direktne smeri (ta se priključi SV Razu).

3 R (V, 35m): Rahlo levo čez pragove v izrazito strmo poč, ki jo prekinja sistem terasic in previskov. Po dobrih 30 metrih lepega plezanja je na desni polička, nad katero se bohoti streha.
4 R (V-, 35m): Po s počmi razčlenjeni plati navzgor in nato po polički levo od strehe v lažji svet.

5 R  (III-IV, 30m): Do Strehe Jalovca te loči samo še slab raztežaj dolg poševen kamin, ki ponuja več možnosti izhoda. Midva sva izbrala skrajno levi izstop. Do vrha Jalovca je še dobre pol ure hoje in lažjega poplezavanja.

Naroči se na obvestila
View all comments
Matej Ogorevc
2020-08-30 21:55

Hura, hura, hura za novega alpija! Dober ošvat, trdno skalo, dobrih vzponov, predvsem pa užitkov v skali, snegu in ledu (pa tudi na dostopih in sestopih)! 🥳🏔️🧗‍♂️

Dušan Cerar
2020-09-01 12:14
Reply to  Matej Ogorevc

Cestitam.

Barbara Bajcer
2020-09-02 15:08

Pa bo spet malo bolj pestro decembra na zaključku! 😀